PërjälänlänHïdüpkü

TENTANG AKU $ MEREKA
悲しいことしないでください!, 確かに、神は私たちとは
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Rabu, 15 September 2010

Selamat berjuang.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani.



Alhamdulillah, segala puji bagi tuhan. Selawat dan salam keatas junjungan besar kita, nabi Muhammad saw.


Sudah lama saya tidak dapat meluangkan masa di ruangan ini. Kali ini dapat juga menulis walaupun agak sibuk. Alhamdulillag, di sepanjang cuti semester ini, dapat juga saya mengikuti kelas tafaqquh fiddin bersama Syeikh Nuruddin Albanjari Almakki buat kali kedua di asrama darul 3, hayyu sabeik.

Disepanjang cuti ini juga saya sempat berkenalan dengan sahabat dari KUIN, iaitu saudara Aswad yang baru sahaja menghabiskan pengajian di KUIN di dalam bidang bahasa arab. Disamping itu saya juga sempat kenal dengan sahabat saudara Aswad iaitu kak Jannah dan kak Aisyah. Walaupun saya dengan saudara Aswad mereka tidak begitu lama kenal, terdapat juga sedikit sebanyak kenangan terutamanya ketika mengadakan jaulah ke Mansurah.

Setelah hampir dua bulan saya mengenali mereka, kini sudah tiba hari perpisahan kerana setiap pertemuan parti ada perpisahan.

Saya ingin mendoakan agar mereka selamat sampai di tanah air tercinta dengan selamat dan dipermudahkan segala urusan di sana nanti.

SELAMAT BERJUANG SAHABAT.

Oleh :
Mohd Azhar Almarbawi
Penuntut Kuliah Syariah undang2 Universiti Al Azhar.

Lokasi sekarang:
Asrama Darul Aman1 Hayyu 'asyir, Cairo.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ampuni kami

Update terbaru Followers saya.

Aku sedang berusaha untuk mengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat belajar syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...in sya Allah.
©2008
خديم طلبة العلم الشريف