PërjälänlänHïdüpkü

TENTANG AKU $ MEREKA
悲しいことしないでください!, 確かに、神は私たちとは
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Isnin, 28 Jun 2010

Perjalanan Hidupku/ Semoga Selamat Sampai

 بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

Dengan Nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. Alhamdulillah, syukur, puja dan puji hanya layak bagi Allah, tuhan sekelian makhluk. Selawat dan salam keatas junjungan besar ,kekasih kita nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarganya, dan juga para sahabatnya.

Amma ba'd.

Hampir dua minggu aku didalam suasana bosan setelah habis dari imtihan fasa dua. Sehinggakan tak tahu apa benda yang aku hendak lakukan pada awal pagi pada tiap-tiap hari. Ini menunjukkan hidup dibumi Anbiya' ini mesti memerlukan satu jadual atau organisasi untuk amalan harian.


Emmm... Pada dua, tiga hari lepas aku ke Kaherah kerana ingin menjengok Syamir yang hendak pulang ke Malaysia. kerana kemungkinan ini kali terakhir aku dapat mencipta kenangan manis bersamanya disini, oleh sebab beliau ingin menyambung pengajiannya di Madinah Munawwarah pada masa akan datang.

Meskipun hanya tidak sampai setahun aku mengenali beliau, namun perasaan sebak untuk berpisah tetap ada didalam hati walaupun sedikit. Ini menunjukkan amat penting sifat persahabatan ataupun setiakawan walaupun dimana kita berada, terutamanya bila berada jauh dari keluarga kerana sahabat itulah akan menjadi teman kita sewaktu berada didalam kesusahan mahupun didalam kesenangan kita.

Apa-apapun yang berlaku keatas sahabat kita ini adalah ketentuan illahi. Kita hanya seorang hamba yang dhaif.. Ini menunjukkan segala pertemuan dan perpisahan adalah urusan Allah.  Jika tidak siap aku, antara tujuh golongan yang terselamat dari kesusahan ketikamana tidak ada pertolongan pada hari itu ialah orang yang bertemu dan berpisah dengan sahabatnya semata-mata kerana Allah Taala. Semoga kita Termasuk didalam golongan itu wahai sahabat. Disamping itu aku juga mendoakan semoga dikau dipermudahkan segala urusan, di pelihara Allah selalu walaupun dimana kita berada. Segala kenangan manis dan pahit kita akan aku abadikan didalam dadaku selagi nyawa tidak berpisah dari badan. Akhir kalam aku memohon maaf segala salah dan silap samaada disengajakan dan ataupkepada keluarga tercintamu

Semoga Sampai ke Tempat Destinasi Bersama Adik Tersayang  Dengan Selamat Dan Berjumpa Dengan Keluarga Tercinta.

 GAMBAR KENANGAN
 
BTN Klang

 
Dalam perjalanan ke BTN Klang

 
KLIA
 
Lapangan Terbang Cairo 3


 BUATMU SYAMIR AIEZUDDIN


>Alfaqir Ilallah, Mohd Azhar Almarbawi<
>Penuntut Kuliah Syariah Walqonun AlAzhar Assyarif Tonto Universiti<

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Update terbaru Followers saya.

Aku sedang berusaha untuk mengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat belajar syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...in sya Allah.
©2008
خديم طلبة العلم الشريف