PërjälänlänHïdüpkü

TENTANG AKU $ MEREKA
悲しいことしないでください!, 確かに、神は私たちとは
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Sabtu, 9 Oktober 2010

Main Bola



 بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

 ألحمدلله رب العالمين. والصلاة على سيذنا حبيبينا سيدنا مولانا نبينا محمد  وعلى أله وصحبه أجمعين ومن تبعهم الى يوم الدين

أم  بعد,





Setelah sekian lama
berangan2 dan bercita2 untuk bermain bola sepak, akhirnya tercapai juga. Ini oleh kerana kedatangan saudara Habibullah dari kota Damietta ke rumah saya pada 2 hari yang lalu. Memandangkan, dia seorang yang sangat fanatik pada bola, saya juga turut main bersama pada hari khamis yang lalu. Permainan yang di padang berhampiran rumah itu berlansung selama 2 jam 30 minit, turut bermain pada hari itu satu group bola sepak yang agak gah di sini, tidak lain dan tidak bukan yang saya maksudkan ialah team yess. Terasa juga keletihan dan sakit2 pada pinggang dan bahagian paha sehingga sekarang kerana sudah lama tidak mengasah stamina.



Setelah penat bermain kami ke kedah jus dan terus pulang ke rumah untuk berehat kerana pada petang hari saya bercadang untuk mengikuti saudara Habib ke Damietta kerana sudah lama tidak menziarahi sahabat2 di sana.


Pada petangnya, iaitu selepas makan dan solat asar, kami memulakan perjalanan. Kami ke sana dengan menaiki tramco, untuk sampai ke tempat destinasi kami terpaksa menaiki tramco lompat iaitu dengan menaiki dari tonto ke mansoura dan dari mansoura ke Damietta. Dari tonto ke mansoura kami menaiki peagout dengan bayaran sebanyak 4 pound egyp. Setelah hampir 1 jam setengah perjalanan kami sampai di Mansoura dan bercadang untuk solat maghrib di sama. Setelah itu kami terus bertolak ke Damietta dengan menaiki tramco dengan bayaran sebanyak 4 pound juga.


Di dalam perjalanan dari Mansoura ke Damietta, kami sempat berkenalan dengan seorang doktor yang mengajar bahasa Perancis di universiti di Mansoura. Dr. Mahmud banyak menceritakan tentang anaknya iaitu Ahmad yang bekerja sebagai engineer di syarikat proton di Malaysia, anaknya juga berkahwin dengan kerabat sultan di Malaysia dan beliau juga bercadang untuk ke Malaysia pada akhir tahun ini. Disamping itu, beliau juga menasihatkan agar kami selalu bermuamalat dengan orang2 arab agar dapat mengusai bahasa arab dengan lebih mendalam.


Setelah berjam2 di dalam tramco, akhirnya kami sampai ke tempat destinasi dengan selamat. Kini bermalam di rumah saudara Habib dan sudah pun berjumpa dengan sahabat2 Kedah di sini. Saya bercadang, selepas menunggu saudara Habib menyiarkan urusan kuliah, kami bercadang untuk ke Cairo bagi menyelesaikan urusan penterjemahan tasdiq, dan kishfu natijah di kedutaan Malaysia kerana pendak memohon zakat Kedah pada tahun ini.

DOAKAN KESELAMATAN PERJALANAN KAMI......


Oleh:

hamba yang mengharapkan keampunan tuhannya,
Alfaqir ilallah. Mohd Azhar Hamid Almarbawi.
Kuliah Syariah Undanng2.
Jamiah al Azhar asSyarif



Lokasi sekarang:

Seksyen 1, New city, Damietta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Update terbaru Followers saya.

Aku sedang berusaha untuk mengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat belajar syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...in sya Allah.
©2008
خديم طلبة العلم الشريف