PërjälänlänHïdüpkü

TENTANG AKU $ MEREKA
悲しいことしないでください!, 確かに、神は私たちとは
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Rabu, 6 Oktober 2010

Syukur, Selesai sudah

 بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

 ألحمدلله رب العالمين. والصلاة على سيذنا حبيبينا سيدنا مولانا نبينا محمد  وعلى أله وصحبه أجمعين ومن تبعهم الى يوم الدين

أم  بعد,


Pertamanya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pelawat2 blog saya kerana masih sudi untuk membaca kisah perjalanan hidup saya di bumi kinanah ini.


Apa agaknya yang bakal saya ceritakan tentang perjalan hidup saya pada kali ini?


Penulisan saya pada malam ini adalah berkaitan dengan urusan kuliah yang baru sahaja diselesaikan pada tengahari tadi.



Alhamdulillah, setelah berusaha agar tidak tidur sejak semalaman sehingga subuh, akhirnya saya berjaya ke jamiah untuk menyiapkan urusan kuliah yang sudah seminggu terbengkalai. Saya melalui pengalaman ini bersama sahabat saya yang sering hadir ke rumah dikatakan setiap hari. Tidak lain tidak bukan, sahabat yang saya hendak maksudkan itu ialah saudara Fadli bin Omar.



Pada mula sampai di jamiah, kami berdiri di hadapan pejabat syuun bagi pelajar wafidin, tapi malangnya tindakan kami itu tidak di endahkan kerana lebih penting baginya mengisi perut sendiri, aku tersenyum sendirian melihat sikapnya. Beberapa minit kemudian beliau menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang syuun, beliau yang saya maksudkan ialah doktor Mustofa. Setelah lama beratur tibalah masa saya untuk mengadap muka berhadapan dengan muka beliau untuk mendapatkan kishfu natijah.



Selepas mendapat resit untuk membuat pembayaran, kami ke kaunter sebelah untuk membuat bayaran. Resit pembayaran di kutip mengikut 4 orang. Resit pembayaran kami mengikuti bersama ustaz Solehudin.
Hampir 2 jam dibuatnya berdiri menunggu untuk membuat pembayaran kerana jamiah kami masih menggunakan sistem manual. Hampir terduduk dibuatnya. Setelah nama naik, kami ke kaunter pejabat Doktor Mustofa semula untuk mendapatkan kishfu natijah bersama tandatangannya. Setelah itu, lebih kurang sejam juga untuk mendapatkannya kerana terdapat masalah sedikit dibahagian beliau. setelah azan zohor berkumandang, tibalah giliran kami untuk mendapatkan apa yang dikehendaki. Setelah itu kami terus ke pejabat ketua syuun mahasiswa iaitu doktor Abd Rahman dan pejabat amin am mahasiswa iaitu Doktor Ibrahim. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar tanpa halangan sepertimana berlaku pada kaunter Dr. Mustofa dan kaunter pembayaran.



Saya mendoakan agar sahabat2 yang belum membuat urusan kuliah dipermudahkan segala urusan. In Sya Allah.





Oleh : 
Alfaqir Ilallah yang mengharapkan keampunan dari tuhannya
Mohd Azhar Hamid Almarbawi Alqadhi
Kuliah Syariah Wal Qonun, Universiti AlAzhar Tonto

Lokasi sekarang: 
Cyber Bay, Gharbiah city.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Update terbaru Followers saya.

Aku sedang berusaha untuk mengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat belajar syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...in sya Allah.
©2008
خديم طلبة العلم الشريف